tisdag 31 mars 2009

Halsduk i lin




Jag har kommit fram till att det är väldigt roligt att ha en "liten" stickning på gång. För mig kommer den fram när man någon gång får en stund över och sitter framför TV.
Mitt tålamod när det gäller stickning har jag redan bloggat om - det får inte vara för krångligt och det får inte ta för lång tid!

Denna halsduk fick jag inspiration till när jag såg garnet, givetvis på Perssons garn i Umeå.
Färgen var nog det jag föll för först - turkos min favorit färg!
Vad skulle jag då sticka? en tunnare halsduk kom jag fram till.
Garnet som är av 100% lin är Marks & Kattens Linen
30 maskor lade jag upp på sticker 4½. sedan stickade jag slätstickning till önskad längd.
För att "piffa" upp den lite så virkade jag en uddkant som avslutning. det blev även en liten trippel blomma.
Något jag kunde ha gjort annorlunda: säker det mesta, men 30 maskor är nog lite för mycket, den blev onödigt bred.
Jag måste erkänna att virkning inte är min starka sida, men man kan ju inte bli bättre om man inte övar sig...


Halsduken kommer jag att använda redan imorgon ska bara sätta dit en liten "made by ellan" först.

Inga kommentarer: