tisdag 24 mars 2009

Ellans hut påse!























Jag får alltid så dåligt samvete när jag är på affären och handlar. Först går man rnt och plockar de varor man ska ha samtidigt tänker man på att välja närproducerat, ekologiskt, krav osv och det är ju inte så svårt. Sen kommer man till kassan, packar upp sina varor .....och då! tar man även x antal plastpåsar för att få hem varorna.....Men nu ska det bli rättning på det!

Jag ska sy tyg påsar!

Först ut är denna, tyget kommer från "lagret" men köptes in på Ohlssons för ca ett år sedan. kantbanden fanns också på "lagret".

Mönstret till påsen fick jag genom att klippa sönder en Ica påse. Sedan var det bara att klippa ut och sy! Inga konstigheter alls!

Jag är mycket nöjd inget krångel, bara en liten tankevurpa när jag skulle sy ihop botten vilket medförde att jag var tvungen att sprätta lite.

Nu är det bara att öka produktionen!


3 kommentarer:

Eva-Marie sa...

Snyggt Elisabeth!
Kan man få beställa en påse? Jag brukar också försöka använda tygpåsar när jag handlar men skulle gärna ha en lite snyggare än de jag redan har.

OttoPippi sa...

Bra jobbat!!

ellan sa...

Åh vad kul!vilken färg och mönster önskas? Fundera så hörs vi av! Kram Elisabeth