lördag 7 juni 2008

Väskor till Mor och Svärmor


Morsdag firades hemma hos oss med middag för Mor, svärmor och mig. Min tanke var att jag skulle under helgen hinna sy två väskor i present men det var helt enkelt för fint väder för att sitta inne och sy. Istället visade jag upp en halvfärdig väska och lovade leverera dem inom kort. Men idag blev de första äntligen klar! Den fick genast flytta hem till svärmor/farmor. En extra kram till farmor och farfar som tog med sig Prinsessan och Prinsen på Cirkus ikväll!


Tyget hittade jag på Åhlens för en väldigt billig peng, fodertyget är från Ohlssons.
Även denna väska fick en innerficka. Det jag är mest nöjd med är att istället för att sy kantband, vändsydde jag hela väskan, lite hand sömnad blev det så klart, undersidan av handtaget och en bit av kortsidan i botten. Dessa ställen var jag tvungen att lämna öppna för att kunna vända väskan. Mönstret på väskan är ännu en gång Knåpmoderns.
Jag sydde även ett matchande näsduksfodral. Det är mitt första men det var inga svårigheter.

På bilden blev tyget lite för blankt, jag får helt enkelt öva mig på att fota eller skaffa mig en bättre kamera...

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Väldigt tjusigt!!! Vilken proffsig sömnad!!! Hur gör man egentligen då man vändsyr på detta sätt? Tyget passade super till väsktypen. Svär/farmor kommer att bli jätteglad! :-)

ellan sa...

Tack!
Jag kan försöka mig på att göra en sömnadsbeskrivning på hur man vändsyr. Jag återkommer snart med det på bloggen.