onsdag 11 juni 2008

T-shirts till Prinsen


Jag känner att jag verkligen ligger efter vad gäller sommar kollektionen! Än så länge har det bara blivit en tunika... Men det ska det bli ändring på nu! Jag startade ikväll med att sy två t-shirts till Prinsen. Modellen är Ottobre "slimfit" modellen, tyvärr minns jag inte vilket nummer den finns i. Denna modell är beprövad och jag tycker att det är den tröjan som man måste förändra minst vad gäller bredd och längd. Deras tröjor tenderar att båda vara för vida och på tok för korta. Men det är ett ganska välkänt problem både när man läser på andra sybloggar och bland tjejerna på sy juntan.


Åter till tröjorna. Tyget till den randiga är en stuv som jag köpte på Ohlssons för ett bra tag sedan, muddväven är från Stoff och Stil. Jag är väldigt nöjd med att jag valde orange mudd i hals och ärmslut. Den "kammo" mönstrade tröjan är rakt av från Stoff och Stil. Jag gillar att hitta på egna färgkombinationer men jag insåg att prinsen skulle passa väldigt bra i denna så då fick det bli en "copy".

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Hej!!! Jättefina t-shirts!!! Tycker också om denna modell!! Den är supersnygg på och jag ändrar ingenting i mönstret! Härliga färgkombinationer! Leve sommaren!!