onsdag 11 juni 2008

"Festisnecessär"



Minns ni Festis i de trekantiga förpackningarna?


Såg denna modell i Ica kuriren för ett tag sedan och kände genast att en sådan ville jag sy!

Modellen är busenkel. Jag valde att göra min 20 x 40cm. De röda bommulls banden är mitt påhitt, insåg att det skulle vara svårt att dra upp dragkedjan annars.
Tyget är mjukare vaxduk, dragkedjan är ett återbruk men jag tycker att den turkosa färgen piggar upp!


Nu ska jag leta igenom "spill" lådan efter bitar som kan passa till "Festisnecessärer"!

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt necessär! jag ska prova mej på att sy en med nu :)

OttoPippi sa...

Jättefin! Och rolig!! Skall också pröva... Blir nu sdå nyfiken.. Vad skall du ha i din :-) :-) Trevlig helg!

hea sa...

Vilken kul modell! Fint tyg oxå!

♥ Medea ♥ sa...

Den har jag också tänkt sy länge. Snart blir det nog =)
Jättegulligt tyg!

mysklumpen sa...

Vilken känsla jag fick,hade helt glömt bort de trekantsformade festisarna!
Jätte söt. Får se om jag kommer mej för att göra en sån. Perfekt liten julklapp om inte annat.

Annan sa...

Nämen! Snopet konstaterar jag att du har sytt en i exakt samma tyg som jag.. Fast några månader tidigare. Men jag har inte härmat jag lovar! :)
Visst blev den fin iaf. Din är snäppet snyggare absolut, men så är jag en glad amatör:)