torsdag 26 juni 2008

Tunika med "smock"



Fyndade detta tyg på Ohlssons stuvar i måndags. Jag förstod att Prinsessan skulle gilla det. Mycket riktigt hon beställde genast en tunika. Jag använde samma mönster som tidigare (ur sy och strik) men valde att göra den lite kortare.


Tyget var inte det lättaste att sy i eftersom det smockade ville dra sig. Jag blev hyffsat nöjd med resultatet, jag kommer dock att göra om rullfållen ner till, jag sydde helt enklet för "tajt".


Måste bara få säga att JAG FÅR SEMESTER IDAG! Ser fram emot 6 härliga veckor med familjen! Troligtvis kommer både sömnade och bloggandet att få stå tillbaka för andra aktiviteter. När jag kommer åt en dator ska jag givetvis uppdatera min sida och kika runt på andra bloggar. Ha en skön sommar!
p.s Ang. sömnadsbeskrivningen på dagisväskan så jobbar jag på det

2 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Hejsan
Jag är nybörjare på syfronten och har länkat till dig som en av mina inspirationsbloggar. Hoppas det är ok :)

OttoPippi sa...

En prisess-dröm!!!
Ha det bra på ledigheten!!