onsdag 22 april 2009

Hipp Hipp Hurra!


Idag är det en stor dag! Made by ellan fyller 1år!


När jag startade för ett år sedan visste jag inte om detta var något för mig men kände att jag ville göra ett försök. Jag erkänner att jag har varit lite sporadisk i mitt bloggande och lovar en bättring (hoppas på någon lösning med uppkoppling i stugan i sommar). Dokumentationen på det man pysslar känns som en av de stora vinsterna men den allra största är nog att man får så mycket tips och idéer från er andra syisar när man läser era bloggar.

För att fira 1 årsdagen lite extra tänkte jag ge bort en liten present, nämligen en hutpåse. Givetvis får man vara med och påverka färg och tygval.

Lämna en kommentar till detta inlägg så är du med i utlottningen. På måndag blir det dragning och redovisning vem som är den lyckliga vinnaren.


Själv ska fira den stora dagen med att visa upp mina alster för den lokala Slöjdföreningen i min kommun. Håll tummarna för mig att de tycker är fint det jag gör. Då blir det inlämning till deras försäljning som håller öppet under sommaren.

Bilderna nedan är på det jag visar upp ikväll. Allt är producerat i söndags, kände mig riktigt asocial när jag satt inne hela dagen med mina sy projekt! Men å vad kul det är att sy och pyssla!


Muddisar i storlek 50-62, Tygerna från Jofotex, Stoff och Stil samt Ohlssons




Näsuksfodral, tyger från spillpåsen




Liten hutpåse (bolagspåse)
Tyg från Ikea och kantband från "lagret".



Handväska Jeanstyg från Ohlssons, foderty från Ikea och Ohlssons.




Västklnning tyg från Jofotex

7 kommentarer:

OttoPippi sa...

Grattis!!!! Lycka till med återförsäljare...

Retro Elephant sa...

Grattis! Jag är gärna med i utlottningen :)

Hoppas det är okej att jag länkar till dig från min sida :)

//Lina

Helena sa...

Hoppas det gick bra med visningen!

Jag vill gärna vara med i utlottningen!

Anonym sa...

Hej på dig kompis!
Himmel så fint allt du gör blir!
Lycka till! Vi höres, Kramizar Petra

Vickans vita ting sa...

Du är så duktig! Hoppas verkligen att de gillar dina fina saker, annars vore det ngt fel :)Stort lycka till! kram Vickan!

ellan sa...

Hej Lina
Du får gärna länka till mig från din sida!

// Elisabeth

Eva-Marie sa...

Hur gick visningen? De kan ju inte ha varit annat än nöjda med dina superfina alster! Jag är jätte nöjd med min fina hutpåse!!
Lycka till-kram från mig.