söndag 3 maj 2009

Give and get

Vår internet uppkoppling har strulat de senaste dagarna......tänk vad man har blivit beroende av detta att ständigt vara uppkopplad, det är nästan lite läskigt!

Nu när det äntligen fungerar ska jag passa på att svara på frågorna till Give and Get med temat "vatten"

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Syr för det mesta men har oftast en stickning på G också!

Hur länge har du pysslat?
Har alltid gillat att pyssla men började sy på allvar när jag väntade dottern för 9 år sedan.

Vilken typ av maskiner syr du på?
Husvarna interlud (vanlig symaskin) janome 744d (overlock) samt en Brother coverstich.

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Har länge funderat på en snedslåvikare samt en "grej" för att lättare dra in resår i kanaler.

Någon annan hobby eller stort intresse?
Mycket tid går till barnen och deras intressen samt att laga god mat och bjuda vänner och nära och kära på

Är du allergisk mot några djur? I så fall vilket?
Inga allergier mot djur är dock inte så förtjust i fåglar...

Är du allergisk mot något annat?
Dricker inte mjölk, mår helt enkelt bättre då.

Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Vi bor i ett litet hus byggt på slutet av 60 talet.

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Saker som underlättar vad gäller förvaring

Vilken storlek har du på kläder?
Jag är en 36 i kläder och ca 168cm lång.

Om du har barn? i så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
Ja en flicka som drar 140 cl och en pojke som drar 116cl.

Hattmått?
Barnen 54 och 52 själv är jag en 56.

Favoritfärger och hatfärger?
Gillar de flesta färger favoriten är nog turkos. Har lite svårt för orange på mig själv, detta gäller även dottern som står fast vid det uttrycket som hon myntade i fem års åldern: "orange är så fult att det är ingen färg"

Vilka material gillar du eller ogillar du?
Naturmatrial är sköna att bära samt härliga att jobba med det som är 100% polyester avstår jag gärna!

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Mycket randigt, roliga tryck, glada färger.

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Toppar och kjolar även tunikor men de får inte vara för vida

Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Gillar allt men det får inte vara för småblommigt.

Pojk/flick eller unisex?
Gärna unisex.

Nytt eller second hand?
Gillar båda.

Favoritsmak?
Mörk choklad är en favorit men även fikon, hallon m.m.

Favoritlukt?
Doften av ny gräddat bröd, syrener och liljekonvalj.

Musiksmak?
Just nu lyssnar jag mycket på Bo kaspers, Lisa Miskovsky, Amy Mcdonald, Ane Brun

Favoritböcker?
Läser det mesta blandar mellan romaner och deckare, en favorit just nu är Och nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Ohlsson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått ditt ekobyte? Skickades för snart 2 veckor sedan, så jag hoppas att det inte kommit bort på posten!

ellan sa...

Då måste det ha varit på enliten rundresa damp ner hos mig i fredags! Tack ära du för ett underbart paket!

Har just fått igång vår dator så nu har jag kunnat blogga om det också!