tisdag 2 december 2008

Mössor X 2
















Prinsessans har fått två nya ytterplagg och behövde få matchande mössor till. Så jag begav mig till den otroligt inspirerande butiken Perssons Garn i Umeå. Där hittade jag både garn och mönster. Den rosa mössan är en sk. Åre mössa och vad kan man kalla den andra mössan för om inte för Glitter mössan! Båda var väldigt snabb stickade vilket är helt i min smak!


Åre mössan är stickad av garnet Milano på stickor 10.


Glitter mössan stickade jag av garnet Alfa "glitter" på stickor 7.


Den rosa passar bäst till den rosa Gneis jackan och den glittriga till den underbara kappan som farmor har förärat prinsessan med!


6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hur coola som helst!

Annan sa...

Hej! Kul att du gillade min röda mössa, receptet finns hos drops, som du säkert såg i inlägg längre ned. Jag gillade glittermössan mycket, är den stickad? Är det något mönster som finns att hitta någonstans?
Hälsingar
/gunhesten

Helena sa...

Jättesnygga mössor!

Annan sa...

Fick ditt mönster idag, tusen tack! Jag har några projekt som ligger före, men visst kommer du att få se en glittermössa framöver!
Tusen tack!
/gunghesten

Anonym sa...

Hej!

Åre mössan är ju hur cool som helst!

Hur många maskor lägger du upp när det är i barnstorlek?

ellan sa...

Hej Lena Ja har räknat på den rosa mössan och kommit fram till att det är ca 30 maskor, orginal på en Åre mössa är 38 då blir det ett häng på mössan.

Lycka till! Hör gärna av dig om du har några fler frågor.

/ Ellan