torsdag 22 maj 2008

En väska till!




På slutet har det mycket sytt och lite bloggat. Tiden tenderar att inte räcka till för allt kul som man vill göra och alla måsten som man MÅSTE göra!

I söndags var vi bjudna till min kära vän Eleonor med fam. Eftersom jag inte har träffat henne på väldigt länge och dessutom har hon hunnit fylla år så passade det väldigt bra att ge henne väska.

Jag gjorde några förändringar bla. så förlängde jag handtaget med ca 4cm, det blev även något smalare. Eftersom att det är en ganska "öppen" modell sydde jag en innerficka med dragkedja. Det blev väldigt bra även om det är lite mer jobb. Fickan sydde jag fast på fodret innan jag monterade ihop den.
Det som var trixigt var att sy dit kantbandet, jag ska testa att vänd sy väskan nästa gång.
Tyget har jag som vanligt hittat på Ohlssons stuvar, kantbandet lika så.
Mönstret till väskan är givetvis Knåpmoderns klassiska dagis väska.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hej!!!! Nu har jag hittat hit!! Vad kul! Förstår jag rätt är du en mkt erfaren sömmerska men ny bloggare!!?!. Jag lägger genast upp dig som länk hos mig!! Skall bli spännande att följa din sömnad! Vi ses i cyber!!!
Häls! OttoPippi

ellan sa...

Tack OttoPippi!
Dina antagande är helt riktiga, i mitt bloggande testar jag mig fortfarande fram..... Lättare är det med sömnaden!
Vi ses!
Mvh Elisabeth

LinSar sa...

Jätte fin väska